پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272255
بي‌عملي جامعه جهاني به جنايات رژيم صهيونيستي
تاریخ انتشار : 1403/06/23 14:19:07
نمایش : 45
امام‌جمعه فارسان گفت: صهيونيست‌ها وقتي فشل بودن جامعه جهاني و نهادهاي بين‌المللي را درباره خود مي‌بينند هر نوبت جنايت جديدي مرتکب مي‌شوند. متأسفانه تا سازمان ملل و مجامع بين‌الملليِ ازاين‌دست، وامدار صهيونيست‌ها هستند فقط تأسف مي‌خورند و اقدام جدي ندارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا همان‌طور که مواظب زبان خود هستند مواظب قلم و نوشته‌هاي خود هم هستند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۹۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: پيام‌رسان تو بيانگر عقل تو است و نامه‏ات رساترين چيزى است که از جانب تو سخن مى‏گويد.
 
وي افزود: فرستاده هر کس، پيام آن شخص را مي‌رساند پس بايد جهاتي در او رعايت شود. حضرت فرمود از همين فرستاده مي‌شود فهميد عقل تو چه مقدار است. بعد نامه، خيلي روشن نشان‌دهنده عقل و روحيات شخص است چون قلم خود اوست. برخلاف کسي که پيام را مي‌رساند چون ممکن است عمداً يا از روي اشتباه مقصود را نرساند، اما نامه اين‌طور نيست. خداي تعالي حفظ قلم و زبان را به همه ما عنايت فرمايد.
 
امام‌جمعه فارسان به هفته وحدت اشاره داشت و بيان داشت: ايام هفته وحدت و روزهاي پر خيروبرکت ولادت رسول مکرم اسلام و امام صادق سلام‌الله‌عليهما پيش روي داريم. به همه شما اعزه گرامي تبريک عرض مي‌کنم. اميدوارم بتوانيم حق رسول اکرم را ادا نماييم. درک مقام و منزلت رسول خدا براي افراد عادي ممکن نيست اگر هم کسي چيزي بلد است و مي‌گويد خودشان اشاره کرده‌اند و يا از آيات قرآن‌ به دست‌ مي‌آيد. مثلاً اميرالمؤمنين عليه‌السلام فرمودند: خداوند موجودي برتر از محمد نيافريده است.
 
وي عنوان داشت: يا درک اين مطلب خيلي ساده نيست که جابر بن عبدالله انصاري مي‌گويد: به رسول خدا عرض کردم: اولين چيزي که خداوند آفريد چيست؟ فرمود: نور پيامبر تو اي جابر، خداوند آن ‏را نخست خلق کرد و بعد هر خوبي و خيري را از آن آفريد؛ و اينکه پيامبر خدا تجلي رحمت واسعه الهي است. خود حضرت آن ظرفيت بالا و سعه وجودي خودش را اين‌گونه بيان مي‌کند: براي من با خداوند، وقت و حالتي است که نه فرشته‏ي مقرب و نه پيامبر مرسل و نه بنده‏اي که خداوند دلش را پر از ايمان کرده، قدرت تحمل آن ‏را دارد.
 
وي اظهار داشت: بايد تلاش کنيم تا در همه شئون زندگي فردي و اجتماعي و سياسي و فرهنگي و تعاملات و رفتارها و آنچه قابل‌درک و فهم است و مي‌توانيم انجام دهيم، شبيه رسول خدا بشويم. او را همان‌طور که قرآن کريم الگو معرفي کرد، واقعاً الگو بدانيم و با تأسي به او، سيره‌اش را زنده کنيم.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: اگر مي‌بينيد ايران و به‌تبع آن خط مقاومت بر اساس دستور قرآني خودش را تقويت مي‌کند و در عرصه‌هاي مختلف قوي مي‌کند، به جهت بازدارندگي و بعد توان اثرگذاري است که کسي نتواند وحدت را به هم بزند.
 
وي بيان داشت: امروز که ايران اسلامي خودش را مجهز به انواع تسليحات و عوامل بازدارنده مثل موشک‌ها و پهپادها و ديگر سخت‌افزارها و نرم‌افزارها کرده دستور خدا و رسول خداست تا بتواند امنيت و آرامش را برقرار کند. در برابر دشمناني که قصدشان نابودي و ريشه‌کن کردن اسلام و شيعه است بايد استطاعت و مقاومت خود را بالا ببريم و صبوري کنيم. صبر و مقاومت مردم غزه را ببينيد. از ۴۰ هزار نفر شهيد گذشت اما همچنان بعد از ۱۱ ماه ايستاده‌اند و دشمن خود را بيچاره کرده‌اند.
 
وي افزود: صهيونيست‌هاي بيچاره ولو دائماً جنگ را گسترش مي‌دهند و اين روزها کرانه باختري را وحشيانه تخريب مي‌کنند و دنياي انسان‌نما هم تماشا مي‌کند، اگر امروز جنگ را کنار هم بگذارد در هر دو صورت بازنده است. حرکت اعتراضي که در داخل سرزمين‌هاي اشغالي به وجود آمده و فروپاشي دروني صهيونيست‌ها را جلو انداخته و امنيت داخلي آنان را به خطر افتاده، نتيجه صبر و مقاومت جبهه مقاومت است و به گفته خودشان فروپاشي از درون محقق شده و ان‌شاءالله نتيجه نهائي بسيار نزديک است.
 
وي گفت: خودشان مي‌گويند سرطاني که اسرائيل داشته ديگر راهي براي درمانش نيست و اين بيماري با سامانه گنبد آهنين يا ديوارهاي حائل يا بمب‌هاي هسته‌اي نيز درمان نمي‌شود. از طرف ديگر چون صهيونيست‌ها فشل بودن جامعه جهاني و نهادهاي بين‌المللي را درباره خود مي‌بينند هر نوبت جنايت جديدي مرتکب مي‌شوند. متأسفانه تا سازمان ملل و مجامع بين‌الملليِ ازاين‌دست، وامدار صهيونيست‌ها هستند و مثل گوينده خبر، دائم جنايات اتفاق افتاده را گزارش مي‌کنند و تأسف مي‌خورند و اقدام جدي ندارند و عملاً نشان مي‌دهند که ذليل سياست‌هاي آمريکا و بعض قدرت‌ها هستند، کاري پيش نخواهد رفت؛ و ما از خداي‌ تعالي مي‌خواهيم دل اهل ايمان زودتر شاد شود و تا آن روز شعار ما مرگ بر اسرائيل است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html